onsdag 31 mars 2010

Blåkulla - här kommer vi!



Snart är det dags - för färden västerut, till landet LångtBorta, till platsen där häxorna samlas vid denna tiden. Till Blåkulla så klart.
Min kvast är vaxad och vässad - så den går extra fort.
Kaffepannan är skinande ren och putsad så den blänker fint och vackert.
Katten - den svarta - är matad och borstad så pälsen blänker.
Och själv är jag redo att måla mitt ansikte, knyta "hucklet" över mitt huvud, kliva i långkjolen och knyta kängorna och dra iväg på min speedade kvast! Med katt och kaffepanna ... mot Blåkulla tjejer!
Är ni redo, klara och villiga att följa mig??? Snart går kvastfärden ... Jag väntar på alla ni andra som kommer söderifrån ... vi åker mot norr en vända och plockar upp någon där. Sen drar vi västerut ... mot det där blåa landet med kullen.
Väl mött tjejer/häxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥