måndag 14 december 2009

Gomorron på er alla därute i verkligheten!


Nu är jag här - om någon saknat mig vill säga!
Har inte haft bloggtid eller ens lust i helgen. Det har varit fullt upp med andra saker.
Det har varit kalas för gubben min, lite shopping på lördag, mycket sport på tv, både lördag och söndag.
Igår gjorde jag också köttbullar i ugnen, julbullar alltså! Dom ligger i frysen - men några smaskade vi på direkt efter dom var stekta och dom smakade mums! Jag bakade pepparkaksmuffins också med after eight-bitar i. Dessutom så möblerade jag om lite i vardagsrummet och nog var det tänkt att julgranen också skulle kläs med ljus och kulor - men men - tiden den räckte inte till! Så det får bli i veckan det.
I morron skall jag och gubben min och äta julbord. Jag överraskade honom i fredags att jag hade beställt detta! Nog blev han glad alltid.
Igår morse när jag kikade ut - så såg jag att det kommit ett tunt tunt vitt täcke på marken, det har ju varit helt barmark nu sen första snön tinat bort! Kyligare har det också blivit - men inte mig emot - är det vinter så är det! Och då är det bättre med minusgrader och snö, än blötblask och plusgrader och halka!
Graderna nu är nästan -7. Lite kallt om nosen - men ändå skönt! Solen har ju lyst också dom sista tre dagarna - härligt och mycket vackert!
Nu skall jag göra lite nytta på mitt jobb!
Första kaffekoppen är urdrucken och skall snart föjas av flera goa koppar!
Ha en strålande måndag alla och sköt om er.
PS. jag köpte mig nya svarta leggings med nitar längst ner och så en jätteläcker tunika - också i svart - fast med ett tryck fram och en svart scarf - allt på Lindex. Måste nog fota kanske. Båda plaggen tänkte jag passar bra till fest - om och när jag skall på nån sån *ler*! Man vet aldrig!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥