fredag 11 december 2009

Lite om julsånger



Alla har vi väl någon julfavoritsångmelodi ... någon sång/låt/melodi som bara ÄR JUL för oss! Som gör den rätta stämningen - som bara måste lyssnas på kring juletid.
Jag gillar många många. Både såna man minns som barn - men som håller än - ja ni vet "räven raskar över isen", "hej tomtegubbar", "bjällerklang", "det strålar en stjärna", "goder afton", "jul jul strålande jul", "natten går tunga fjät", " nu har vi jul här i vårt hus", "nu tändas tusen juleljus", "o helga natt", "sankta lucia", "staffan var en stalledräng", "stilla natt" osv osv i all oändlighet.
Det finns ju så många så många vackra julsånger.
Även många modernare låtar gillar man ju. Älskar Whams låt "last christmas" vansinnigt mycket, Bing Crosbys "white christmas" är också speciell så gammal den är. Triads "tänd ett ljus och låt det brinna" är också en fin sång.
Jag kan hålla på att räkna upp julsånger i all oändlighet - men det tänker jag inte - så därför stoppar jag NU! och så frågar jag er - VILKEN ÄR DIN SPECIELLA FAVORIT?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥