fredag 11 december 2009

Vissa saker blir man bara så förbannad på!





Läser också på Aftonbladet att "allas våran Reinfeldt!!!!" (inte min i alla fall!) är nöjd med dom nya sjukreglerna och att han dessutom säger så här: "det är oundvikligt att människor kommer i kläm"!
Det är ändå konstigt att det jämt är dom som redan ligger platt på marken som kommer i kläm, aldrig höga chefer och andra s k "herrar".
Jag blir bara så heligt förbannad!
Och detta skall vara Sverige - välfärdslandet - regeringen håller på att nedrusta allt vad medmänsklighet heter och trygghet - var är empatin, var är det medmänskliga tänket?????????
Dom styrande dom roffar bara åt sig mer och mer och mer - på bekostnad av den svage och lille människan!
Om man någon gång skulle få höra att det dras in på dom som är "i toppen" och inte bara på dom som är "i botten".
Nu har jag fått värka ur mig lite skit igen! Det känns redan bättre, men jag tänker på dom sjuka och svaga i samhället och vurmar för dom - för alla kan hamna där ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥