torsdag 28 oktober 2010

Återigen har en ny dag börjat!


Gomorron på er, nu är jag tillbaka, har haft några dagars blogguppehåll, har helt enkelt inte haft lust och inte heller tid.
Jag knogar på med mitt som vanligt och sitter här vid datorn tidigt (som vanligt!).
Utomhus är det verkligen kolsvart - graderna är +5 och igår började det blåsa och regna, blåsten bara ökade - i natt har det varit ordentligt windy. Regnet har smattrat på rutorna - mysigt på sitt vis. Men nu får det bli sol idag - så dom blöta vägbanorna torkar upp!
Ikväll skall jag på ljusparty, ni vet - Partylite - som jag brukar vara på ibland. Egentligen så har jag vansinnigt mycket ljus, men men ... alltid slinker väl nåt med ... som man tycker att man behöver!
Och tänk - i morron är det redan helg igen - inte klokt vad det går fort! Snart november - på måndag den 1:a. Då är det snart också advent ... nej nu skall vi inte gå händelserna i förväg, det går ju nog fort ändå eller hur!
Har inget speciellt inplanerat för helgen ... borde (läs: MÅSTE!) baka nåt och även laga upp matlådor - så detta får man väl hålla på med. Det är bara det ... att frysen är överfull - visserligen så har vi två stora frysskåpar - men man är ju som en hamster ... ja ni vet!
Såg på Gokväll-programmet igår kväll, bullbak - med olika sorters fyllningar, allt från vanliga kanelbullar till bullar fyllda med hallon och vit choklad och pizzabullar - mums så gott det lät då! Jag får alltid recepten från Gokväll i min mail - så nog skall jag kolla där!
Vet ni vad som händer just nu - jag upptäcker (till min förskräckelse!) att jag glömt bort att dricka upp kaffet ... och det har kallnat och jag vill ha mitt kaffe varmt! Så det är bara att gå och fylla på min balja!!
Nog brukar ju vi kvinnfolk kunna göra två saker samtidigt - men jag var visst så inne i detta med bloggningen, så kaffekoppen fick vara!!
Igår så chattade jag på Facebook, med en gammal barndomsvän och det var jättekul. Hon bor på Åland. Jag försökte få henne att börja blogga här också - får se om jag lyckas!! Hoppas det ...
Säger hej till er och önskar alla - ja ni vet - en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥