fredag 29 oktober 2010

Mätt och belåten


Ja tänk - man är så lyckligt lottad - så man får bli mätt ... inte alla förunnat här på jorden. Har lunch just nu och ätit min matlåda, bestående av ris och kassler ... med ett osttäcke över sig. Gott ... jag blev mätt av denna "låda".
Sitter här och tittar ut på gråvädret, tungt och trist ... med lite smådugg och småflingor för ett tag sedan, bara några plusgrader. Det blåser och är allmänt uschligt trist!
I morron blir det faktiskt att vi (gänget!) skall träffas för en fika på stan kl 13.00 ... i Småstaden - det är ju några som läser mig som vet vart det är och hur det ser ut där, eller hur Quistan och syrran Blingeling och kanske också Ali från Luleå.
Annars måste man väl köpa hem godis - ifall det kommer några spöken och ringer på nu i helgen - halloweenhelg som det är ... brukar vara lite skelett och monster och spöken ute då ...
Får väl åka förbi Dollarstore - dom har ju billigt och bra godis som man kan ge bort!!
Brukar ni "ladda hem godis" till Halloween??? För eget bruk eller för eventuella besökare ...
Vad har ni för planer för helgen? Hur firar ni Halloween, firar ni överhuvudtaget?
Själv tycker jag inte direkt att det är något att "fira" ... kan däremot tycka om pumpor att dekorera med - dom är fina och vackra, dessutom gillar jag ju svart och då tillsammans med just orange som är den här helgens färger - av någon anledning.
Annars så är den här helgen alldeles för "amerikansk" i mitt tycke, inget som är en svensk tradition - utan detta har vi importerat från USA och köpmännen gnuggar nog händerna av glädje och förtjusning, för nog får dom sälja både det ena och det andra den här tiden. Visst kan jag förstå att barn gillar att få klä ut sig och skrämmas ... det är ju spännande för dom ... men det är inte lämpligt att dom får gå och göra detta i alla hem runt omkring där dom bor, för vad vet man - det kanske är sorg i just detta hemmet! Det har jag själv varit med om, då min moster var dödligt sjuk och hade fått veta detta precis denna tiden - då är det inte speciellt trevligt när det kommer skelett och spöken på besök och det ringer på dörren jämt och ständigt. Det är ett föräldraansvar också detta tycker jag - vad man tillåter sina barn att göra! Vi var samlade hos min mosters familj och var ledsna tillsammans med henne! Mitt hjärta gråter av sorg när jag tänker på detta och på min kära kära moster som inte finns med oss mera. Jag tänder ljus för henne och saknar henne ... jämt!
Skall avsluta mina rader nu på min lunch ... hej på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥