måndag 25 oktober 2010

Måndag och ny vecka - igen!


Så har man då äntligen lite bloggtid. I helgen har det liksom inte infunnit sig någon ledig bloggtid för mig. Det har varit så mycket annat man pysslat med hemmavid.
I lördags städade jag ju sovrummet, datarummet, "gröna rummet", lilla toan, badrummet, hallen och tvättstugan. Sen igår så tog jag köket och höststädade detta, dom andra rummen hade jag ju "höstat" för flera veckor sedan. Nu byttes gardiner och tvättades fönster i köket, ändrade färg på prylar och dukar. Härligt när allt är gjort - men det tar sin lilla tid. Vardagsrummet hann jag inte med - det får bli i veckan.
Och emellan allt detta har man även hunnit med att vara på ÖB och Willys (två gånger! - både fredag och lördag) och även på svärföräldrarnas grav och tända ljus.
Sonen och flickvännen hans var också förbi i lördags på eftermiddagen.
Som ni ser - så har denna helgen gått i städandets tecken för mig, men det är väl nästan alltid så också, men så här blir det ju när man som jag - jobbar heltid hela veckan, man orkar inte med städning under veckan på kvällarna.
Men nu är det måndag och jag har sovit supergott i natt, vaken strax efter två bara - otroligt - men alldeles sant!
Graderna ligger på nollstrecket, på plussidan.
Syrran ringde igår kväll och vi surrade som vanligt ett bra tag *fniss*, men det är alltid kul ... hej syrran förresten, vet att du läser "mig". Tack förresten för ditt mail som jag fick!! Fina kort. Men ni har ju en otroligt vacker utsikt från balkongen eran.
Helgens väder har varit solig och faktiskt "varm" ... om man nu kan säga det den här årstiden, men +8 är väl inte fy och skam.
Så nu har jag gjort denna veckas första inlägg till er. Måste sluta nu och säger därför hej och önskar alla en bra dag ... kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥