torsdag 3 juni 2010

Varför kallas mannen för gubbe?

OBS! Detta inlägget skrev jag tidigare i veckan ... publicerar det först nu!


Har märkt att vi kvinnliga bloggare, oftast skriver "gubbe" när vi skall berätta om våran man, make, älskade, käraste! Många olika namn används - men just gubbe förekommer väldigt ofta! Har ni andra tänkt på det någon gång?
Kärt barn har ju - som bekant - många namn!
Min egen kära gubbe har precis skjutsat tillbaka mig till jobbet, har ju lunch just nu och har varit hem för en snabbmåltid, bestående av nyponsoppa och mandelbiskvier i och en "korvsnärt" till, bara för saltets skull *fniss*. Gubben min - skulle till tandhyginisten, vilket han inte alls gillar nåt vidare och gruvar sig alltid i förväg för!!
Han jobbar nattskift i veckan - så då är det ledig tid på dagen för honom. Han hade också varit "duktig" och spolat av altanen i morse, den är ju alldeles gul av allt frömjöl som flyger i luften nu, mycket sånt skit kommer från tallar och björkar! Inte underligt att detta är en jobbig tid för oss pollenallergiker!
Ute är det en strålande härlig försommardag, med blå vacker himmel och gul sol som lyser, grönt överallt - väldigt grönt och fräscht - graderna ligger på cirkus +17. Faktiskt inte alls dumt väder! Man skall vara tacksam för ALLT! även sämre väder ibland!
Har ett möte klockan 13 och resten av dagen. Sen när jag kommer hem och gubben åkt till sitt jobb, då skall frun i huset - alltså jag - ut i en plantering och gräva och gå an!! Rensa bort och göra fint ... mycket nu.
Nu är det allt bäst att hämta sig en kopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥