torsdag 3 juni 2010

Vart tog du vägen - ljuva ungdom!



Ja tänk - en gång var även jag ung, omogen och helt och hållet oförstörd! Men det var länge länge sedan och det är nästan så man inte minns hur det var! Jo vissa saker minns man ju. Det är väl tur det - då får man ju glädjas åt detta som varit en gång i en svunnen och nästan glömd tid - långt bak i minnet, i dåtiden ... det var bättre förr brukar man ju säga, men det vete gudarna om allt var bättre förr. Det är väl både si och så med den saken. Men jag kan ju bara säga till dom unga ... njut av er ungdom och ta tillvara på den, gör roliga saker, res mycket, prova på olika yrken, var fri som en fågel, njut framför allt och gör något bra av er tid. Slösa inte bort den på oviktiga saker och droger och annat skit! Ni har bara ett liv - gör detta enda livet till något riktigt bra att minnas någon gång i framtiden, när ni sitter där på eran ändalykt och tänker tillbaka på vad som varit. Ha då något bra att tänka på ... Och vara nöjd över, inte ångra ... något man gjort eller inte gjort!
Några råd i all välmening till alla unga!
Tyvärr så kan ju inte alla ta åt sig goda råd, utan alla väljer ju sina egna vägar, på gott och ont och många väljer ju helt fel. Och vad det beror på - ja det vet väl ingen egentligen - det är omständigheter och tillfälligheter ibland!
Men jag kan bara säga: vart tog min ljuva ungdom vägen??? Den har flygit sin kos, men jag minns den ändå - med ett svagt och rosa skimmer lyser den långt där borta i fjärran! Den frestar mig ibland att tänka tillbaka ... minnas och längta. Men bara ibland, för jag är nöjd med mitt liv som det är och har varit och blev. Även om det vore bra att vara en anings mindre gammal!!! Det sägs ju att med åren kommer visheten - ja kanske det är så - för tänk så himla vis jag då måste vara!!! Vis och gammal, skulle nog hellre vara lite yngre och ännu mera vis! Men det är som det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥