torsdag 3 juni 2010

Regn och ruskväder


Det regnar mina vänner ... det regnar och det blåser och det är riktigt uschligt väder - sånt där väder då man bara skall kura ihop sig inomhus, tända ljus, läsa en bok, dricka något varmt, ha en filt omkring sig och bara va och må skönt! Sånt väder är det just nu. Jag får vänta med ihopkurandet tills efter jobbet - men då ... då tänds det många ljus inne hos mig och då sätter jag mig i sköna fåtöljen med en bok och dricker kaffe!! Gubben min - han måste iväg och jobba efter 14.30 till 01 i natt - men själv får jag må skönt! Och så bara vetskapen om att man också är ledig i morron - gör ju inte saken sämre!
Har ju lunch just nu - har varit hem och ätit två tunnbrödsmackor med bredbar pastej på och till det ett mjölkglas - gubben hade gjort mackorna klara på en bricka! Han har alltid lunchmaten klar när jag kommer hem! Visst är han duktig och snäll!?
Till efterrätt blir det en mugg med kaffe - just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥