onsdag 18 november 2009

Gomorron på er alla sömntutor!


Hallå på er alla sömniga bloggare å läsers. Här ser ni en som är pigg och vaken och utsövd! Vaknade prick 4!
Sitter här på jobbet med min kaffekopp och njuter av tystnaden och stillheten - än så länge! Strax börjar folk droppa in, brukar vara efter halv sex - så bäst att passa på att ha det lugnt och skönt ett tag innan!
Min tv-bild kom tillbaka kring 20-tiden och jag blev så glad - för då kunde jag ju zappa mellan Äntligen Hemma och hockeyn. Dom till och med ringde från Tele2 och kollade så allt fungerade - jag hade ju gjort en felanmälan, så därför hade dom mitt kundnummer och telefonnummer! Det hade varit något fel med en kabel - som reparatören lagat profisoriskt igår kväll, dom skulle fortsätta idag med lagningen ... till det bättre!
Tv:n är ett sällskap också - även om det inte alltid är något bra på den ... men det är trist när den inte funkar - så är det!
Idag är det lillördagen - vem bryr sig!
Det är dryga 3 plus ute, ingen nederbörd i sikte - ännu!
Nu har jag druckit dagens första - men inte sista - kopp kaffe ... smakade gott!
Och tänk ... nästa vecka får vi börja adventspynta! Då kommer stjärnor och stakar att placeras i fönstren och lysa i mörkret! Det är en vacker tid. Alltid så kul att åka runt på bostadsområden eller promenera och kolla ... folk har alltid så fint pyntat - både inne och ute den här tiden. Det lyser slingor och ljusnät i träd och buskar, det hänger istappar från taken. Jag brukar alltid börja i god tid och kolla vad som lyser och vad som inte lyser - av alla mina stakar och stjärnor. Det är konstigt - för när man släcker dom ... då funkar dom - men när det är dags igen för att ta fram dom - ja då kan dom vara trasiga - och ändå har dom stått/legat stilla i nästan ett år!!! Har ni märkt av samma fenomen??
Skall sluta nu och passar samtidigt på att önska er en bra dag!
(jag lägger in en bild från min bro)

1 kommentar:

  1. Gomoron !Vilken mysig bild från din bro.Ja nästa vecka kommer det livas upp med alla myysiga grejer.Vad snällt att dom ringde och kollade efter om felet var löst.Ha en skön onsdag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥