torsdag 26 november 2009

Vilket uschligt väder idag!


Idag är det verkligen inget väder för någon! Inte för människor, inte för hundar eller katter eller för den delen - något djur. Man vill inte alls sticka ut nosen i det blöta och äckliga som hälls ner över oss idag. Det både blåser och regnar snöblask, graderna är ynkliga +2 bara. I natt efter klockan 3 så stormade det riktigt ordentligt.
Men jag har sovit en "god natts sömn" måste jag säga. Var så vansinnigt trött igår kväll och somnade på stört när lampan släcktes och vaknade alltså inte förräns efter tretiden.
Direkt efter det att jag hade åkt från jobbet for jag och handlade på Konsum, sen hem och hann få upp några stakar och stjärnor i fönstren innan gubben kom hem från sin arbetsdag. Fortsatte sen med att hänga upp röda gardiner i köket, först hade jag tänkt hänga upp nya tomtegardiner där, men jag ändrade mig till enfärgade röda istället! Så nu lyser det juligt lite här och där i vårat hus! Mysigt måste jag säga. Antar det kommer upp ännu mera idag - både hos mig och hos andra. Brukar vara just torsdag man ser att det börjar lysa stjärnor/stakar i fönstren hos folk.
Hade ju också tänkt att hinna baka nåt i veckan, stressa stressa ... ve och fasa - VECKAN ÄR JU SNART SLUT!!!! Hur skall jag hinna, stressa stressa ...
Har ni pyntat ännu med stjärnor och stakar och kanske tomtar också och julgran? Berätta ...
Här på jobbet lyser det i många fönster adventsstakar och även en del stjärnor. Ser så trevligt ut när man kommer på morron.
Dagens första - men dock inte sista - kopp kaffe är urdrucken och livsandarna vaknar till liv i kroppen min. Måste ha sovit hårt i natt, för huvudet värkte ordentligt när jag vaknade ... känner ändå att det börjar lätta nu.
Har glömt att berätta att i lördags när vi åkte till stan, så hamnade vi på ett ställe där det stod flera bilar och mycket människor runt omkring, vi trodde på en olycka, krock eller nåt sånt. När vi passerade så såg vi att det låg ett dött rådjur på marken - stackars djur säger jag! Dessa vackra och smäckra djur som inte hör hemma på vägarna, utan i skogen och på ängarna. Jag vet inte om djuret dött direkt eller om någon varit tvungen att slå ihjäl det för att inte utsätta det för onödigt plågande, såg att det var ett rött märke i huvudet på rådjuret, så jag antar nog att någon slagit ihjäl det! usch ... jag undrar hur man skulle klara av nåt sånt, jag är sån djurvän - men jag skulle inte vilja att ett djur plågas - så jag skulle nog blunda hårt, skrika och gråta och slå! Hoppas man slipper vara med om nåt sånt!
Nej nu är det bäst att sluta knappra - jag väcker ju er! Ha en toppenbra dag alla goa - vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥