måndag 16 november 2009

Gomorron världen


Får säga gomorron till er alla. Sitter här på jobbet, med min kaffekopp - vad annars!
Ute är det mörkt igen, för all snö har tinat bort efter mildvädret som varit i helgen, framförallt igår. Det både regnade och blåste och var hela +3 grader. På morron är det över 4 plus. Och svarta asfalten lyser igen, eller den lyser ju inte - det är kolandes mörkt istället.
Sovit sååå gott i natt - sååå skönt! Var en riktig trötter igår - i stort sett hela dagen, varför - jo vi hade ju fest lördag kväll. Inte för att jag mådde dåligt eller så, ingen huvudvärk heller, men man blir ju så trött! Trevligt hade vi i alla fall. Jag hade gjort en kycklingsallad och även en räksallad, själv är jag ju skaldjursallergiker så det fick bli kyckling för mig! Och även för dom andra om dom ville. Vitlöksbröd till det och dressing - mums vad gott! Jag är galen i sallader. Och så lite gofika till kaffet! Enkelt och gott skulle det ju vara hade jag bestämt mig!!
Hade ingen blogglust alls igår när jag var så där trött - så nu har jag hela 146 nya inlägg att läsa igenom!! Puh säger jag bara - vad ni är produktiva mina vänner!
I lördags var vi in på stan, lite julklappsinköp klarades av och så fick jag mera tips ... nästa lördag skall vi också in och köpa det mesta klart!
Jag gjorde också slut på flera presentkort - köpte mig en stormlykta ... modell större, en silvrig tomte och julgran - ursnygga och stilrena och modern design, en läcker lampa, smycken från Ur och Penn och lite annat smått och gott. Har fotat förstås!!
Det finns ju så mycket snyggt och läckert när man strosar runt på affärerna ... Det har öppnat en ny inredningsbutik i våran galleria Småstaden - Handplockat heter den - och det var en sån där myspys-ljuvlig inredning i den, hemtrevligt och snyggt!! Men jag köpte ingenting där - inte ännu vill säga!! Kommer väl flera tillfällen skulle jag tro.
Nu är det bäst att jag avslutar morronens inlägg och önskar er alla en braig måndag där ute i livet - pöss pöss och kram på er!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig helg !Mysig shopping vad skoj.Fest med goda sallader.ja det är gott med sallad alltid.Ja visst är det mörkt men snart är det 1 advent då blir det ljusare med alla ljus som kommer fram-Sedan om snön kommer blir det ljusare.Jag tycker det är fint med snö.Men jag gillar den inte.Ha en härlig måndag kramizar ~~~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Hihi...OJ va du ska läsa....=))
    En braig måndag till dej oxå...
    Kraaamizar Git

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥