måndag 1 november 2010

Detta inlägget skrev jag igår kväll, glömde publicera det!


Nämen hej hallå ... här kommer några rader från mig ... helgen är snart över och fort gick den även nu!
Har inte skrivit nåt här sedan i fredags, men återigen - tiden räcker inte till och blogglusten har liksom inte infunnit sig heller.
I fredags efter jobbet åkte jag och maken och handlade på ICA Kvantum och sen en snabbis in på Dollarstore för att köpa Halloweengodis. Och lite annat förstås!
Vaknade förstås tidigt igår ... vädret var trist och det småflingade lätt på morron, men sen slutade det och graderna steg faktiskt, från +1 till +5 grader.
Vi skulle träffa kompisar på stan för en fika, som brukligt sista lördagen varje månad. På Småstaden klockan 13. Och detta vi gjorde. Jag hann en sväng före träffen in på både Kicks och Indiska. På Indiska köpte jag en tunika eller klänning - som gick i svart, guld, brunt ... för bara 199 kronor - dom hade så mycket snyggt där - jättemånga tunikor som jag fastnade för.
När vi fikat klart och skulle hem, så var det ett riktigt blaskskitväder, snöblask och blåst. Detta väder fortsatte hela kvällen och natten, det övergick ju mer och mer i bara regn och det skvalade ordentligt från stuprännorna!
Sen blev det ishockey för hela slanten för gubben och mig.
Och många besök av diverse spöken, häxor och monster fick vi - både fredag kväll och lördag kväll. Som tur var så räckte godiset jag köpt - så vi slapp ju buset! Dom är för härliga ungarna ... artiga och trevliga och tackade för det dom fick och sa hej när dom gick. En av flickorna som var förbi, sa när hon tittade in i huset vårat, vilket fint hus! Tänk att barn kan lägga märke till såna saker.
Sen i morse vaknade jag redan 05.15 - hade glömt att vi skulle ställa om klockorna! Försökte somna om - men det var nästan hopplöst - någon minut somnade jag väl om, men sen var det bara att kliva upp. Dagen började med soligt och vackert väder, sen övergick solen i gråväder. Och tänk vad fort det mörknar nu. När man tänker på sommaren och det ljuvliga ljuset som är dygnet runt och nu - bara mörker ... som i en kolsäck - så är det otroligt stor skillnad. Nog älskar jag ljuset, mörker kan vara mysigt på sitt sätt förstås.
Syrran Blingeling ringde och surrade idag. Alltid kul att prata med sina systrar - jag har ju två.
Närmaste grannen ringde idag och bjöd mig på ett inredningsparty hos henne nu på tisdag - skall bli kul. Party party ... Jag sa till henne - det var nära och bra - jag hoppar bara över häcken!!
Till veckan är det bara fyra dagar att jobba, vi är alltid lediga fredagen före All Helgonahelgen. Så skönt ...
I veckan har jag många möten på jobbet och även ett besök hos sjukgymnasten.
Nu skall jag njuta av söndagkvällen!
God kväll på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥