torsdag 11 november 2010

Snö snö och åter snö - ett rent vitt h - vete


Alltså - denna snö som aldrig slutar falla! Typiskt - när det väl börjar snöa - så håller det nästan aldrig på att sluta! Nu har det snöat i sträck i ett dygn ...
Missförstå mig inte nu - jag kan visst tycka om vintern, när det är uppehåll och sol och lämpliga grader, det är jättevackert med allt det vita då.
Men vad jag inte gillar - det är när det vräker ner snö och det inte heller plogas på vägarna ... det går ju knappt att ta sig fram! Dom har aldrig varit och plogat på vårat område och det har snöat konstant i ett dygn nu!!! Det var nog eländigt på "stora vägen". Jag menar - vi lever ju i ett modernt samhälle - där alla har bilar och skall ta sig fram! Vi betalar skatt till väghållningen och plogningen och sandningen!!! och så när första snön kommer - då lyser alla plogbilar med sin frånvaro! Dom kan ju inte vänta tills det slutat snöa - det kan ju hålla på i flera dygn i sträck ibland!! Och om inte folk tar sig till sina arbeten - ja hur blir det då - kännbart för företagen och samhället!! Och här i norr är vi tvungna att använda oss av bilar för att komma till jobbet, det finns inte så väl utbyggd annan transport som stämmer överens med arbetstider. En buss i timmen kanske och knappt det till och från vissa platser!
Nog klagat nu på snön - den fortsätter ändå att falla!!
Graderna är kring 2 minus bara idag och det blåser också - det är väldigt vackert på träden med snön och nu när den blivit lite "kramig" så fastnar den på grenarna - måste fota ... fast det är ju mörkt när man kommer hem på eftermiddagen!
Har sovit gott - var ganska så färdig i ryggen igår kväll efter snöskottningen och småfrusen. Men somnade gott alltså.
Ingen tidning fick vi - men det förstår jag med oplogade gator. Man kan inte fordra att dom skall hinna ut med den i tid då. En sån gång har man full förståelse att tidningen inte kommer eller kommer senare.
Har varit och köpt matlåda även idag, kåldolmar i en låda (till gubben min) och så - igen - currykyckling till mig (älskar ju den rätten!).
Nu skall jag ta mig en kopp till - påtåren.
Önskar alla en braig dag i snöyran ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥