onsdag 10 november 2010

Lunchbabbel


Har lunch just nu och sitter här på jobbet vid min dator, har precis ätit klart, min matlåda den här dagen "bjöd" på currykyckling och ris - starkt och gott - älskar kyckling och även ris - så det är en perfekt lunchlåda för mig det!! Blev nästan för mätt ... raaap.
Tittar ut genom fönstret och kan se ett snöigt och trist väder, det blåser och flingar tätt tätt, -7 grader på termometern. Man vet vad som skall göras efter jobbet ... skotta snö! Fast det blir väl gubben min som får lov att göra det - nog för att jag också hjälper till ibland när det kommer mycket. Hoppas det slutar snart ...
Annars då - jo en jäkla huvudvärk har jag haft här på morron ... vet inte om det kan bero på ovädret ... man påverkas ju av lite av varje tydligen! Tog en alvedon för ett tag sedan och just nu tycker jag att det känns som att det är i avtagande ... hoppas det. Har suttit och gnuggat pannan och tinningarna ... känns som att det lättar då ibland!
Ikväll skall jag ta och baka till jobbet ... blir någon mjuk kaka av nåt slag ... har inte bestämt mig än för vad det blir!
"Mina småpippin" som jag har här utanför mitt fönster i rönnarna ... dom äter och kvittrar ... det är talgoxar och gråsparvar mest. Jag har satt ut både stora och små talgbollar och solrosfrön ... stackars dom som måste vistas ute i detta väder!! (alltså fåglarna - inte maten *fniss*). Men dom vet ju inget annat, men visst är det tur att man tänker på dom och ger dom mat!
Börjar ni känna av lite adventsstress? Lite har det börjat kännas för mig ... Det är ju egentligen bara två veckor till första advent, så nog måste man börja tänka ... och planera och kolla igenom stakar och stjärnor ... kolla om dom lyser och köpa hem lampor. Brukar alltid göra det i tid. Men vilken mysig tid det ändå är ... den där första tiden, skall också köpa hem glögg (alkoholfri) ... såg på ICA Kvantum att dom hade många sorter att välja mellan. En som jag blev intresserad av ... det var med apelsinsmak och i en snygg och smäcker flaska, minns inte vilket märke det var, dyr var den i alla fall, kring 45 kronor! Faktiskt lite väl dyrt tycker jag, men nog skall jag köpa mig en flaska ändå! Gubben min är inte så förtjust i glögg, men jag njuter!
Lite lunchbabbel blev det från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥