måndag 15 november 2010

Tidigt måndag morron!


Hej hallå på er ... äntligen! Jag har inte varit in på bloggen på flera dagar, i lördags (eftermiddag) ballade nämligen routern ut och jag har inte fått den att ansluta igen! Och supporten har ju inte öppet när det är helg. Tror ni man har abstinens? Hemskt när man inte får saker och ting att fungera. Har försökt och försökt massor med gånger - jag brukar ju kunna åtgärda "felet" själv för det mesta, men inte nu. Måste ringa idag och se om dom kan hjälpa till. Alla lampor lyser som dom skall - både på modemet och routern - så det ser ut som att det funkar, men icke!
Igår hade vi en jättevacker vinterdag, med en blek sol som syntes i horisonten. Träden dignar av snö ... vackert och jag har fotat förstås. Det var hela -15 igår morse, nu har jag -12.
Det var Fars Dag igår och sonen uppvaktade far med kram och present.
I lördags var jag in på stan en sväng, shoppade lite blandat. Faktiskt inga kläder. Det blev hårtoning, bordstablett i grått, svart kruka, Blossas årgångsglögg med smak av saffran och lite annat.
Skall ju på Ikea med jobbet nu på lördag. Så då shoppar man väl loss ordentligt kan jag tro!!! Det blir en buss från mitt jobb som åker.
Har inte gjort nåt speciellt i helgen, i fredags kom min kusin och hennes man och vovve förbi och det var trevligt. Vi såg på Idol, både deras dotter och vår son var ju på plats i Luleå och såg.
Har haft jäkligt mycket värk i vänstra axeln och armen nu ett längre tag och det bara fortsätter. Orkar knappt lyfta upp armen!
I lördags tog jag fram alla adventsstakar och stjärnor för att kolla vilka som lyser och vilka som inte lyser!! Så man vet hur mycket lampor som behövs köpas. Brukar alltid börja att kolla sånt i tid. Fast när jag tänker efter - så var det nog inte alla som jag tagit fram - har nog kvar en del som är okollade!
Har hunnit med en kopp kaffe redan ... men nu skall jag hämta mig en påtår!
Önskar er alla en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥