fredag 12 november 2010

Fredag och helg


Gomorron alla pigga, trötta, sura och glada människor. Här sitter jag vid datorn och knapprar på tangenterna. Försöker få ihop ett morroninlägg till er.
Fredag och snart helg ... va skönt det är - lika skönt varje vecka med helg och fredag! Tänk ... så är det.
Sovit si så där i natt - vaken och upp flera gånger. Men ändå bättre än vissa nätter.
Idag har jag kring -4 grader och det drösar ännu lite lätt. Det är supervackert ute med allt det vita, träden är så vackra - så jag måste fota i helgen. Riktigt julstämning ... när man ser på något ställe där det är många granar, så ser man en riktigt gammeldags julskog. Vackert ...
Igår bakade jag till jobbet, det blev en mjuk pepparkaka och så skall jag ha rulltårtsskivor med grädde och mandarin på! Hur låter det - en liten helgbakelse. Såg ett recept på en jultårta, det var så här: man delar en mjuk pepparkaka, blandar lingonsylt och grädde och lägger mellan kakan och även ovanpå den och garnerar med tomtar gjorda av marsipan eller nåt annat man hellre tycker om förstås.
Skall som hastigast in på stan efter jobbet --- har några ärenden som måste fixas.
Ikväll skall sonen och hans flickvän och några till - åka till Luleå och kolla på Idolsändningen därifrån! Dom sitter på första parkett. Måste ju se om dom syns i tv. Bra om dom vill fota att sitta längst fram.
Nu avslutar jag babblet och säger hej svejs och önskar er alla en bra dag - nu hämtar jag kaffe och njuter en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥