torsdag 4 november 2010

Nu är det snart helg!


Oj så skönt - helgen knackar på hos mig - jag är ju ledig i morron!! Vi är alltid lediga fredagen före Allhelgonahelgen. Både jag och maken är lediga - han är ledig för att han har haft nattskift den här veckan och då är dom alltid lediga på fredag! Inte illa ...
Puh ... jag är alldeles uppe i varv nu ... har "dragit ut" en papperssäck med sopor från mitt kontor till container som står utanför verkstaden och säcken var tung - så det var bara att dra den. Har också varit och köpt matlådor i automaten. Och hämtat pappersmuggar på förrådet - jag har ju kaffevecka och skall sköta om att fylla på sånt i vårat pentry. Så ni ser ... jag har allt hunnit med lite av varje redan!! Och även surrat med en kille på verkstaden som går skift - han tycker att jag borde sova längre *fniss*. Det är ju mitt i natten sa han!!!
I morron skall vi ha främmande - sonens svärföräldrar och även "dom unga tu" kommer på middag.
Dagen idag har nollväder, lite småblåsigt är det också.
Motorvärmaren här på jobbet krånglade i morse - jag stoppade i sladden som vanligt på "min p-plats" och kollade om kupévärmaren började blåsa, inte ett ljud - jag försökte hur många gånger som helst på återställningsknappen på stolpen - det hjälpte inte, testade att stoppa i sladden i den andra kontakten och då funkade det! Men där kunde jag inte ha min sladd - det uttaget är ju för en annan bil och då sket jag helt enkelt att ha i nån sladd! Blev nog lite småsur tror jag. Och inte iddes jag flytta bilen till en annan p-plats heller. Jag skrev "min p-plats" ... men vi har ju inte "egna" platser, men man är ju vanemänniska - man ställer sig på samma plats nästan jämt och det är ju inte bara jag som gör det!!
Så det var allt en rivstart på min dag med mycket att göra och full rulle!! Så nu är jag ordentligt vaken och fit for fight!!
Har druckit (förstås!) en kopp kaffe redan!!
Avslutar nu mina (många) rader och säger hej och önskar samtidigt att er dag ... liksom min - skall vara bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥