måndag 5 oktober 2009

Återigen har en ny vecka vaknat


Ja då var det ny vecka, närmare jul och nyår och närmare våren!
Var nästan helt "jäkla" hopplöst att somna igår kväll ... förstår inte varför egentligen, men så är det ju ibland. Sen har jag nog sovit ok hela natten - tror jag. Vaknade av att radion började spela en melodi och då var klockan 04.40. Upp å hoppa, tända lite lampor - det är ju kolmörkt ute, tvätta sig och tvätta håret, måla sig och klä på sig, hämta tidningen och läsa och starta bilen för att isskorpan på rutan skulle tina, sen iväg till jobbet - ja det var min morron hemma. Gubben sov ju för han jobbar natt i veckan. Jag tittade förstås också på termometern och den visade på +1. Blåsten fortsätter - om än något mindre - igår var det storm!!! Har dessutom skallebang idag.
Kände på bron att det var lite halkigt - regnet hade frysit på under natten. Hörde att det hade varit halkigt lite här och där på morron när folk skulle till jobbet. Nu börjas det! usch - det här är värsta tiden på hela vintern, innan snön kommer och det blir ordentligt vinterföre. Jag gillar inte halkan.
Under kaffestunden på jobbet - så pratades det mycket om vinterdäck - har du lagt på dom och så vidare! Gubben la på vintergaloscherna på bägge bilarna i helgen - det känns skönt att dom är påmonterade!
Nu är det bäst jag fortsätter jobba, tog en micropaus bara och skrev detta!!!
Önskar alla en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥