måndag 5 oktober 2009

Värk och blåst hör ihop!


Det är konstigt det här med värk, jag är ju själv en sån där "värkkärring" - känner av "dåligt väder" flera dagar i förväg.
Har haft extra jobbigt med min värk nu ett tag, det började så sakta att bli ännu värre förra onsdagen, för att riktigt nå sin "höjdpunkt" i fredags. Jäklars vad jag hade värk och hela jag stelnade och svällde. Mina leder alltså pratar jag om nu - jaja nog för att jag är svullen annars också *ler* ... men det är en helt annan sak!
Mina armar, axlar, fingrar, fotleder och höfter värkte "extra mycket" i fredags.
Och jag kan förstås varför - jo det blev ju nära nog storm igår och även idag blåser det rejält!
Så det är bara så här för mig - jag tål inte blåst. Min kropp gillar inte blåst, när det är blåst i antågande - så reagerar kroppen min med att börja värka! Jag är inte ensam om denna känsla ... vi värkmänniskor brukar inte gilla snö och blåst och lågtryck!
Och detta slår aldrig fel - känner jag av denna värken så här extremt mycket (har alltid ont mer eller mindre!) så blir det skitväder och framförallt blåst!
Så ni förstår om jag gillar sol och värme!

3 kommentarer:

  1. Usch så tråkigt för dej...
    För hur de än e...så e de RÄÄÄTT så mysigt när de stormar runt knuten...tycker iaf jag...
    Men förstår ju att inte du tycker de..
    Älskar ju även sommar o värme...men hösten har nåt visst...
    Ha en fin dag, vännen...
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt för dej.Att ha värk.För jag kan ju tycka att det är mysigt närdet blåser och man får vara inne och fixa o greja .Men det gör ju inte du.Ha det så gottdu kan skickar en STOR styrkekramiz ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  3. En hälsning från en annan "värkkärring" jag gillar inte heller blåst.
    Yvonne

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥