söndag 4 oktober 2009

Helgens uppdatering


Måste ju ändå kika in här och säga hej! Så det gör jag nu. Har inte haft bloggtid alls - det är precis som vanligt alltså. När helgen kommer så är det också en massa "måsten" som bara "måste" göras! Jobbar man heltid - så är det bara så - jag kan inte skjuta upp allt detta "till sen".
Få se nu - vad har jag gjort då?!
Ja i fredags blev det köpesmat, pizza - sen städade jag köket. Kokade lingonsylt som sonen skall få.
När lördagen kom, så blev det både handling av mat och nya kuddar till sängen och örngott från Jysk, lite småplock både från ÖB och Dollarstore. Sen ut på altanen och plockade ihop det sista där och stuvade undan. På morronen hade vi tagit upp vinterdäcken till två bilar från matkällaren, så sen tog gubben min och bytte däck på en bil. Sonen skall komma idag och byta på den andra.
Jag gjorde en köttgryta och broccoligratäng till middag. Hade inhandlat lite gott till kvällen - det var tänkt att vi skulle äta ostbricka - men jag orkade inte. Så mannen tog en räkmacka bara. Själv kan jag ju inte äta räkor, är skaldjursallergiker!
Vi har ju sett mycket hockey också på tv, både NHL-matcher från Globen - St Louis mot Detroit - många svenskar som är med i lagen. Och till och med Piteåbo!!! Tomas Holmström är från Piteå - han spelar ju i Detroit.
Tvättmaskinen har ju också gått förstås - som vanligt. Plockat ihop lite i garaget också. Det blir aldrig klart där ute, för det kommer hela tiden nya saker dit som skall iväg på soptippen eller Kupan. Gubben var iväg med sopor till sopstationen också - vanliga helgnöjet!
Och söndagen har hittills varit "full rulle".
Vaknade kring 6-tiden och klev upp. + 6 grader, mot igår -6! Igår var det alldeles frostigt ute på gräset och lite här och där. Idag hällregnar det och stormar.
Gjort muffins med gul glasyr och citronströssel, en ugnsfläskpannkaka, två formar med kålpudding.
Så nu känner jag mig lite "slut" i kroppen, har också en jäkla huvudvärk.
Kanelbullens dag idag och inga bullar! Glömde köpa igår!!! Så det kan bli!
Igår var det också strul med att komma in på Internet, märkte det redan fredagkväll när jag skulle slå av datorn - att routern inte var ansluten - men ibland är det ju så med det trådlösa modemet! Samma när jag slog på datorn på lördag morgon. Till slut så gjorde jag en reset och omstart av routern och se det funkade bra direkt! Då kom jag in på Internet. Man får ju abstinens när det inte funkar - det är som om man inte har kontakt med "den yttre världen" när inte Internet fungerar!!! Visst är det konstigt att man har blivit så beroende!!
Ja se det var "lite" av min helgs göromål, så ni ser - full rulle och ingen bloggtid alls!!!

2 kommentarer:

  1. Ojoj vad du har stått i hela helgen! Tänk om man kunde slippa alla måsten! Hm skönt det skulle vara! Hoppas att du kunnat ta igen dig lite i alla fall kram

    SvaraRadera
  2. Jösses vad du legat i !!
    Här har det nästan gått med samma fart :)

    Ha en fin kväll
    Eva

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥