söndag 11 oktober 2009

Helgens göromål och babbel i största allmänhet


Tänk vilken ljuvlig dag det varit idag, alldeles vindstilla, soligt och inga moln, graderna kring nollan (-3 när jag klev upp i morse), men ett otroligt höstväder.
Vi gjorde det absolut sista ute idag, städade bort en del saker och täckte över med presenning. Fyllde på ljus i alla mina lyktor ute och "såg över" hur det var på tomten innan vintern kommer. Ja det är faktiskt så att man väntar - inte längtar! - efter vintern. För den kommer - det är bara frågan om när! Gubben min tog fram snöspaden och snöföran. Det är bra att ha dessa tillgängliga när första snön kommer!
Annars blev det mera målning i morse - fortsatte med hyllan som jag började måla igår. Sen plockade vi ner sommardäcken i matkällaren - hade tänkt detta igår - men det blev inte av - (man kan ju inte hinna allt heller på en gång!). Vi for även idag till Kupan och lämnade av såna här konstgjorda växter - Benjaminfikusar - två stora ena. Sen åkte vi ner till Piteå Havsbad och kollade och fotade - det var ju så vackert nere vid havet.
Efter detta till min kusin och surra i några timmar. Handling på Konsum och på pizzerian och köpte pizzor. Hade tänkt steka fläskfilén som jag tog från frysen i morse och göra gratäng till detta, men det skulle ha blivit så sent för middagen då - därför blev det "färdig mat" istället. Filén blev stekt nu i kväll istället.
Gjorde även en fiskgratäng i morse - så lite har jag hunnit med idag eller hur! Inte för att det är tvunget att hinna allt - men det är skönt när man gjort undan vissa saker - det är om helgerna som jag/vi skall hinna det mesta - när man jobbar heltid så blir det så - inte orkar jag hålla på med allt sånt här på kvällarna heller!
Surrat med sonen ett tag i telefonen - han var förkyld!
Nu blir det slappning framför dumburken resten av kvällen för mig och sen bara lägga sig och sträcka ut sin korta lekamen (1,65 över havet!) och sätta glasögonen på näsan och greppa tag om boken och njuta och sen förhoppningsvis somna direkt när jag slutat läsa!!! Och inte vakna en endaste gång förräns i morronbitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥