fredag 2 oktober 2009

Kall fredagmorron i norr


Moooorning du ljuvliga värld!
Jamen visst är det så ... världen/livet är väl härligt ändå - fast sommaren är slut och hösten är här.
Sovit lite oroligt i natt, drömt mycket och varit så där "halvvaken" många gånger. Vaknade en minut före väckaren. Då var gubben min redan uppe hörde jag.
Det är kallaste morronen hittills hos mig ... jag hade -3 när jag klev upp. Frostigt och vackert glittrar det i gräset.
Och här sitter jag - ensam förstås än så länge - med min kaffekopp och njuter - både av drycken, men också av att det är fredag och att helgen står för dörren.
Till middag idag blir det pizza - det bestämde jag redan igår kväll! Så det så. För det allra mesta så blir det färdiglagat, grillat eller korvkioskmat på fredagarna, då vill mor i huset slippa stå vid spisen och bara få vara ledig hon också! Det har JAG (mor alltså!) bestämt en gång i tiden!! Duktiga jag ... *ler*.
Nu är också kaffet slut i koppen och därför slutar jag skriva - punkt slut!
Govänner/bloggare --- ha nu en riktigt bra fredag i vårt avlånga land.

1 kommentar:

  1. Godmorron !Ja då var det fredag igen.Vad tiden går snabbt.Vad gott det är mad kaffe såhär dax.Här är det kallt.Ha en mysig fredag kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥