måndag 12 oktober 2009

Gomorron världen och bloggen


Så är det morron och ny dag och vecka igen! Tänk vad helgen alltid går fort. Sa detta till maken i morse: att helgen gått fort - man hinner bara precis hem och vända - så skall man tillbaka till jobbet. Han sa: men vi har ju hunnit med mycket under helgen. Och visst har vi det - det håller jag med honom om, men ändå - det går alldeles för fort! Om vi skulle ta och införa en 7-dagars helg kanske!!!? Har ni något emot det???? Ja kanske en del har.
Nu till något helt annat.
Väderrapporteringen: mörkt utanför mitt fönster - kolmörkt, graderna var kring -4 i morse, vindstilla än så länge - hoppas det fortsätter så - jag tänker på min värk!
Sovit si så där i natt - vaken ett antal gånger förstås - varför vaknar man alltid så där flera gånger - har inget bra svar - men det kanske beror på min värk! Irriterande är det i alla fall.
Igår var jag in på ÖB och dom hade plockat fram julsaker, en massa tomtar står på rad i hyllorna, inte klokt alltså - redan nu julsaker!!! Jag känner mig inte alls inspirerad av det och i år skall jag absolut INTE köpa flera julsaker, men det sa jag ju ifjol också!!
Måste jobba nu ... har en liten micropaus bara.
Önskar er alla en bra dag. Tills vi hörs - ha det!! Kram och solong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥