lördag 10 oktober 2009

Tidig lördagsmorgon i norr


Gomorron alla kära ni som läser "mig". Så trevligt att ni gör det!
Sitter här ensammen ännu, gubben min sover ännu. Hör å häpna - morronstund har ju guld i mun eller ...
Vaknade halv sex och inte var det lönt att somna om inte. Så det var bara att kliva upp, göra sin morrontoalett, "sätta" på perkulatorn och invänta det goda kaffet och så förstås hämta världsbladet - ja Quistan hon vet vilket det är!!! Piteåtidningen förstås ... slurpa i sig kaffet, flera koppar på raken och läsa vad som hänt det sista dygnet.
Himlen börjar att ljusna nu och det lär bli en vacker och solig dag enligt vädergubbarna. Graderna var -2 när jag klev upp.
Idag skall vi göra det sista ute på tomten, vi har lite att klippa ner i planteringarna och så skall grillbänkarna täckas över och gömmas under presenningen.
Igår höll jag på i förrådet - fixa till där, möblera om lite och rensa bort - jag blir tokig på alla saker som är överallt. Kan inte förstå att det skall sparas så jäkla mycket! Men nu åker det massor - det är då ett som är säkert. Och det känns skönt, jätteskönt att rensa. Gubben min var på soptippen igår med ett lass, en gammal datorskärm - den allra första som vi hade och varför har vi sparat den kan man fråga sig, ja inte vet jag!! En massa gamla och solblekta stolsdynor från trädgårdsmöblerna, bra-att-ha tänkte jag tidigare, man kan ligga och sola på dom!!! Men inte behövde jag väl fem stycken! Och så lite annat skrot åkte också iväg. I förrgår var han på Kupan med flera säckar och jag har redan fyllt en till som skall iväg idag. En liten tv skall också kastas bort. Nu är jag så less att flytta den varje gång jag städar i förrådet. Och den här tv:n har vi inte använt sen 80-talet! Varför ha kvar den då????
Sen skall alla sommardäcken från två bilar sättas ner i matkällaren! Dom tar en jäkla plats i garaget.
Och sen skall jag plocka mera tallris eller om det nu blir en- eller granris. Plockar alltid för lite. Har flera krukor på altanen som skall fyllas och även väggamplar och så en låda utanför ett fönster.
Ja så ni ser - dagen fylls av "mycket-att-göra" ... även denna lördag och säkert lika fullt upp i morron. Måste också städa klart vardagsrummet - har ju kvar halva detta att höststäda. Fasiken vad det finns att göra!
Därför är det väl bäst att sätta igång, måste bara ta mig en styrketår till! Ja av kaffe - inget annat!
Sen i kväll blir det både hockey och fotboll också!! Lite spänning måste jag ju ha.
Önskar er alla en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥