torsdag 1 oktober 2009

Gomorron världen


Så är det torsdag och helgen står för dörren alldeles strax. Tänk vad dom går fort - veckorna! Dom rusar iväg med en allt snabbare takt, ju äldre man blir. Nog för att helgen alltid är välkommen hos mig, men ändå går tiden för fort, man vill bromsa upp lite ibland.
Har haft en skön natt, vaken en gång - kring halv fyra. Fick ju sova en timme längre - steg upp halv fem.
Kollade på graderna, dom var på nollan, plussidan - men det var väldigt frostigt på bilar och tak och i gräset - så nog har det varit minusgrader i natt.
Sitter här med kaffe i min orangefärgade mugg. Smakar även idag bra. Denna koppen följs snart av en till - vi skall ju snart träffas och lösa världsproblemen ihop - mina jobbarkompisar och jag! Som varje morgon - alla möjliga och omöjliga saker tas upp och avhandlas. Det är dom mot mig ibland *ler* - på skämt alltså, men jag är ensam kvinna mot många gubbs. Men inte mig emot alls! Jag klarar mig och svarar emot om så behövs!
Nu skall jag avsluta mitt inlägg här och önskar er förstås en bra dag - vi hörs.

2 kommentarer:

  1. Godmorgon ! Jag kl 6 var det på noll här med .Men i dag är det ju 1 oktober.vad gott med kaffe får sätta på lite mera.Ha en mysig höstdag kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Ja du vännen! Vart tog hela september vägen?? Fattar noll!!! Hihih så sant som det är sagt ju äldre man blir desto fortare går det! Hoppas du har en fin dag ändå! kram

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥