tisdag 6 oktober 2009

Gomorron gomorron sköna dag




Sitter här i arla morronstund med en kopp kaffe ... njuter, bloggar, småtrött är jag och huvudvärk har jag - som igår ... men på plats på jobbet. Börjar ju jobba först halv sju, men är äckligt morrontidig och pigg jämt. Ju äldre jag blir, dessto tidigare blir jag här! Till slut går jag väl aldrig hem från jobbet!!


Sovit gott hela natten, var vansinnigt trött igår kväll - orkade inte se klart CSI ... men inte underligt att man är trött när kvällen kommer, då man stiger upp i ottan varje morron, halv fem. Orkade inte ens läsa och då är jag trött! För läsa är ju ett måste för mig!


Mörkret är kompakt utanför mitt fönster, graderna är -1, månen var alldeles stor och klar och lysande i mörkret - vackert och lite mystiskt tycker jag.


Igår gjorde jag mycket efter jobbet, började städa till i förrådet och rensade bort saker därifrån. Saker som syrran skall få till sina stugor (hon vill ha det! - inget jag tvingar på henne alltså), sen skall massor på Kupan och Reprisen. Bra med dessa insamlingsställen där man kan lämna sånt man inte vill ha kvar. För det är ju inget fel på sakerna, det är ju bara det att man blir less på dom när man haft dom i många år - ja ni vet hur det är! Inte klokt vad man sparar och samlar på sig och man kan verkligen fråga sig VARFÖR!? Nåja nu håller jag ju på att rensa och det känns onekligen SKÖNT! Är inte klar - så jag fortsätter idag efter jobbet. Reprisen skall dessutom komma idag och hämta en STOR bokhylla anno 80-tal ... den står just nu i garaget och tar upp mycket plats där.


Nu skall jag sluta mitt babbel här på morronkvisten och önskar er förstås en riktigt bra dag - kramen.


2 kommentarer:

  1. Godmorgon till dej, du morgonpigga...=)))
    Jaha, så du har haft en rensardag...
    Visst känns de skönt efteråt!
    Skulle oxå behöva rensa lite här o där...Men hittar på nåt konstigt vis, så mycke ANNAT roligare saker att göra...=)))
    Ha en bra dag på jobbet...och i förrådet...=)))
    Kraaamizar Git

    SvaraRadera
  2. Godmorgon.
    Här är också kallt och ruggigt men man får väl finna sig i det och inse att nu är det snart vinter. Tycker inte om vintern för då får jag mer värk, jag får fel signaler så kyla blir värk. Urdumt men...
    Må så gott.
    Yvonne

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥