fredag 16 oktober 2009

Ett blött gomorron


Idag kan jag tala om att det riktigt vräker ner - regnet alltså! Graderna var nästan +8 när jag klev upp - nu är dom +5. Det blåser lite också, men det regnar ordentligt. Regnet slår mot fönstret här på jobbet och det är kolandes svart ute.
Jag har sovit som en stock i natt, vaken någon gång som hastigast bara och ojat mig när jag vänt mig i sängen.
Var ju och gick denna Arkeologstig igår, det blev faktiskt 1,5 mil! I oländig terräng också. Över stock och sten, över gropar och grenar. Mycket uppför när vi startade - ordentligt uppför kan jag tala om och det var vansinnigt jobbigt. Får ju jäkligt i högra höften - så jag får lida efteråt. Men man får ju se det positiva - jag fick ju motion!! På arbetstid också. Inte dumt. Vi stannade på ett ställe och gjorde upp en brasa och drack kaffe och dom som orkade grillade korv. Jag orkade inte korven, bara kaffet.
När jag kom hem hoppade jag direkt in i en varm dusch och sen fixade jag kaffe. Åt ingen middag, var mätt från lunchen ännu.
Började frysa på eftermiddagen och var trött - så jag vilade ett tag och läste.
Sen blev det ju hockey på kvällen och det måste man ju bara se! Det förstår ju varenda människa, eller ???? *ler* att hockey - det är viktigt!
Men nu är det fredag och snart helg. Tyvärr så jobbar gubben min i morgon - dom skall jobba extra och det var ju mindre kul, men då får jag stöka på därhemma istället då!
Har druckit min första kaffekopp redan och nu börjar mina "kompisar" drälla in här, så därför måste jag sluta. Ha nu en bra fredag alla som tittar in här.

5 kommentarer:

  1. HEJ hej! Tänkte kika in hos dig! Kan ej leva utan mina bloggvänner hihi! Hoppas allt är bra med dig! Här regnar det usch! Inte kul! Ha en underbar helg! kram

    SvaraRadera
  2. Låter som ett spännande jobb du har! Ja, vädret har varit ungefär likadant idag här som i fredags. Ha en bra kväll!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera
  3. Hej hej! NU har det varit tyst på inlägg här! har du semester från bloggen eller är det nåt annat! ha det gott i alla fall kram

    SvaraRadera
  4. Hallojsan..
    Länge sen du hördes av....Allt väl?
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  5. Ja, det gäller att klara av alla väder! Jag som är frusen av mig hade inte klarat av att arbeta med händerna i kyla. Vill även passa på att säga att jag skall byta blogg från livetharochnu-akh till hemochting
    hoppas du vill bli en av mina följare även här!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥