fredag 24 juli 2009

Äntligen fredag!


Här är jag - efter en alldeles för kort natt i mitt tycke! Vi var ju bort till goa vänner igår och åt surströmming och det blev lite lite sent, när man betänker att man skall stiga upp halv fem på morron! Nåja - man får ta det onda med det goda och hålla god min! Det är ju fredag bevars ... helg, ledighet och allt det där ni vet.
Surströmming ja - jättegod, smarrig och mmmmm. Man blir ju alldeles till sig när man tänker på surfisken, rödlök, tunnbröd och färskpotatis och gräddfil till.
Vi satt ute i deras "inglasning" och åt och det var en mycket trevlig kväll, med hög ljudvolym - det vill säga - vi är ju alltid väldigt bra på att surra och prata om ALLT och ingenting! Vi skrattar mycket och gott och högt. Vi är ju fem par som hållit ihop i över 15 år och gör sådana här saker tillsammans, som att fira midsommar varje år.
Rulltårteskiva med grädde och jordgubbe till efterrätt! En somrig efterrätt eller hur.
Nu till dagen - den börjar lite mulet och lite solig, både ock alltså. Graderna är +16 och det verkar ha kommit lite regn under natten.
Idag är så många borta på mitt jobb av diverse anledningar - så vi är faktiskt bara två stycken i hela korridoren - inte klokt - av nio stycken! Men vi som är här - jag och så en mekarbetsledare - vi får allt hålla ställningarna! Det skall nog fixa sig (hoppas jag).
Har redan hunnit få i mig en kopp kaffe här på jobbet ...
Skjutsade mannen till sitt jobb också.
Nu skall jag försöka göra lite nytta här - ha en toppendag alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥