onsdag 22 juli 2009

Tänk vad en fluga kan irritera!


Har ni tänkt på vad en flugjävel (ursäkta uttrycket!) kan irritera och göra en jäkligt förbannad och allmänt ilsken!


Det började igår kväll när jag satt i godan ro i sköna fåtöljen och glodde på Allsången från Skansen. En flugjäkel började irritera och flyga runt mig och satt sig på benen (var barbent förstås - det är ju sommar!), den satt sig på armar och huvudet och flög omkring rent allmänt. Jag viftade och försöka slå ihjäl den - men det är ju rent hopplöst - den ser ju ALLT! Och snabba är dom också. Till slut tog jag en filt och bredde över mina bara ben - så då slapp jag ju i alla fall känna det där irriterande krypet på bara skinnet ni vet - när en fluga går på benen. Men då i natt ... 03.39! var det - då vaknade jag och inte vet jag om det var för att en fluga flög omkring i sovrummet eller om det var av någon annan orsak som jag slog upp mina gröna till en ny dag - men i alla fall - en fluga flög och det är ju klart att den skall sätta sig på armen min som inte täcks av något täcke och så i ansiktet! Ja ni vet ju hur man kan känna sig då - IRRITERAD! Jag var ju tvungen att krypa ännu längre ner under täcket och nästan helt också gömma både kropp och skalle - bara för att slippa flugan! Men det blev ju alldeles för VARMT!!!


Ja detta var bara ett litet babbel om en flugjäkel som irriterade mig!


Nämnas kan ju också att jag tycker att flugor är äckliga insekter. Smutsiga och snuskiga och allmänt bacillspridare!!!


Over and out för denna gången ...


Flugor skall vara vid bonngårdar och i skithögar - inte bland folk som inte gillar dom! Så det så ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥