måndag 27 juli 2009

Måndagmorron och jag är så trött


Gomorron kära ni. Känner mig lite ovanligt trött idag, svårt för att somna igår kväll eller natt egentligen när jag la mig. Och vaknade till efter halv fyra. Sen började klockradion att dåna 04.40!!! Ögonen var sååå trötta sååå!
Vaknade upp till en lite gråmulen dag, fast det verkar vilja klarna upp faktiskt ... graderna ligger på dryga 14.
Ingen morrontidning i postlådan heller - en dag kan inte börja sämre än så! Det är väldigt ofta den sista tiden som vi fått tidningen för sent. Den skall ju vara utdelad senast klockan 6. Men allt som oftast får man läsa att redaktionen beklagar för att tidningen kommer sent, men det har tyvärr varit ett (för det mesta STORT!) haveri i tryckeriet i Luleå. Nåja jag jobbar ju själv på en stor industri som tillverkar papper - så visst vet jag ju att det fort kan bli ett haveri och har viss förståelse för detta. Men eftersom man betalar för tidningen och för att den skall vara i tid hos en och sen inte får någon annan ersättning för förseningarna titt som tätt än en ursäkt så blir man liiiite liiiite irriterad och sur - mycket! För att inte få läsa tidningen innan man åker iväg till jobbet - nej det är inget bra alls! Och jag tycker inte om att läsa tidningen på nätet.
Nåja lite långt inlägg på morronkvisten - ursäkta mig - vem av er är intresserad av min morrontidning!!! Ingen ...
Slutar nu och önskar er alla en bra dag "där ute".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥