onsdag 29 juli 2009

Vilket sommarväder idag!


Så ljuvligt väder vi har här i Piteå idag. Det är över 20 grader och strålande varm sol.
Har precis varit hem på lunchen och jag säger då det: skulle gärna ha stannat hemma och mått skönt ute på altanen, men plikten kallar ni vet! Och nu sitter jag här och börjar om 11.15.
Många har frågat mig när jag börjar mitt jobb på morron. Det är 06.30 - men jag är - som nog många märkt - mycket tidigt på jobbet. Visserligen räknas min flextid - men bara från klockan 6, så jag "skänker" bort tid varje morron, men skit samma. Jag tycker om att vara i tid på jobbet och skönt när man är ensammen ett tag här också. Nu är ju många av mina jobbarkompisar också väldigt tidiga ... vi är ju den generationen ... Dom yngre kommer lite senare - eller strax före dom börjar jobba (ingen regel utan undantag) ... men själv skulle jag aldrig kunna vara i sista minuten! Jag är nog född flera timmar för tidigt jag!
Var upp och handlade också på Konsum under lunchen ... jag bor väldigt nära affären. Mannen hade gjort lunchmackorna klara på en bricka till mig när jag kom hem - det gör han varje dag dom veckorna han jobbar nattskift och är ledig på dan. Han skjutsade ner mig på jobbet och skulle åka och tanka och fara till sopstationen med lite skräp.
Nu måste jag börja jobba! Plikten kallar ni vet ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥