onsdag 22 juli 2009

Gomorroninlägget


Nu är det "äntligen" morron. Vaknade 03.39!!! Va ... kan man inte få sova tills klockan ringer eller ... det är ju nog tidigt det (04.40). Ont i skallen förstås, tog en tablett och sitter nu med en kopp här på jobbet - en kopp kaffe förstås!
Ute skiner solen och graderna ligger på blygsamma +12. Det är blött överallt i naturen, det ser ut som om en blöt filt har lagts överallt i naturen. Det skimrar av vattendroppar - visst är det bra med lite fukt för växtligheten, men det känns som att sommarens allra skönaste dagar är slut! Nä fy skäms på mig som har sådana hemska tankar - det är väl klart att sommaren fortsätter ännu ett bra tag!
Vänta - tar en slurk till! Gott ...
Fönstret är öppnat mot världen och luften och ljuden i naturen - fåglarna kvittrar och låter glada åtminstone!
I dag är det onsdag - mitt-i-veckan-dagen ... lillördagen förr - men ingen tänker väl på det nu!
Och Piteå Dansar och Ler börjar idag! Nu får vi hoppas på att solen - den vackra - stannar kvar här hos oss. För visst är det väl ändå trevligt om solen får lysa över alla festivalsdeltagare och artister. Allt blir ju så mycket roligare då! Själv skall jag inte dit någon kväll - man jobbar ju! Nåja - det är väl ingen ursäkt ... men jag har fått nog av öltält och det livet - har väl med åldern kanske att göra - inte för det ... det är många som är i min ålder som super till i tälten den här helgen! Men jag finner liksom inget nöje alls med det!!! Däremot skall vi gå på dan på lördag ... om nu vädret är bra. För det är en sån mysig stämning då också!
Nu mina bloggarvänner slutar jag mitt morronbabbel och säger bara som så - ha en bra dag och sköt om er och njut av livet (det går tyvärr inte i repris!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥