söndag 12 juli 2009

Ett tråkigt inlägg på en tråkig dag!


Återigen en sån där tråkig dag, utan något speciellt att göra - tråkigt väder, mulet förstås ... några regndroppar för ett tag sedan, i morse var det kring +20 ... nu några grader mindre.


Har läst en hel del - håller på med en superbra bok skriven av en svensk författarinna, Viveca Sten "I de lugnaste vatten" heter den, det är en kriminalroman där handlingen utspelas kring Sandhamn i Stockholms skärgård. Den är mycket bra kan jag tala om!! Har svårt att släppa den faktiskt ... började läsa den igår och har snart läst ut den!


Annars då, ja natten var lång - gick och la mig relativt tidigt för en gångs skull - var så trött igår efter den fest (liga) kvällen innan *ler*. Inte för att jag druckit för mycket och mådde dåligt - men man håller inte på att orka med fest nu för tiden - man blir bara trött av det *ler*.


Nu är det bara en vecka kvar (hjälp!!!!) på semestern! Hemska tider, hemska tanke - eller är det - nä egentligen inte - jag är glad att jag och maken har jobb att gå tillbaka till efter våran ledighet. Och dessutom jobb som man trivs med!!! Häromdagen ringde en av mina chefer ... min närmaste chef har också semester - så nu var det chefen ovanför honom (blev det krångligt det där???) som ringde till mig. Bara för att berätta att jag hade fått löneförhöjning och att retroaktiv lön betalas ut nu med julilönen!!! Inte illa - pengar behövs alltid och jag är aldrig nöjd med lönen - det skall man väl heller inte vara - för alla vill ha mera pengar i plånboken.


Nu har maken bänkat sig framför tv:n - det är Formel 1 ... trist! Själv skall jag gå och ta mig en kopp kaffe, känner att det är klart nu - luktar kaffe i hela huset från min perkulator!!


Hoppas alla har en bra dag "där ute" i livet och världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥