fredag 24 juli 2009

Min färg är SVART


Jag är en riktigt "svarting" ... en riktig Black Lady! Älskar svart, i prylar, kläder, möbler osv. Men visst kan det bli lite lite för mycket svart, både på mig själv och även i mitt hem. Kan ändå inte låta bli att dras till just svart!

Ibland när jag beställt kläder på postorder och paketet öppnas, vad skådar då mina ögon - jo en massa SVARTA KLÄDER! Konstigt - inte ett dugg alls!

Mormor tyckte det var hemskt att jag alltid gick klädd i svart - sorgens färg! Men som person är jag definitivt INTE en sorglig person! Är ju en mycket positiv och glad människa.

Det är ju inte det att jag inte gillar andra färger - men svart är tydligen "min färg". Jag älskar även rött, vitt, turkost, blått, gult, terracotta (orange) och vissa nyanser i lila och rosa. Har däremot lite svårt för grönt - även om den färgen (vissa nyanser) har börjat att gå hem även hos mig. Brunt är definitivt inte min färg - har aldrig varit och kommer nog aldrig att bli (tror jag).

Inser ju förstås att det kan ses som väldigt tråkigt att alltid gå klädd i svart och mannen stönar ibland när jag pyntar vårat hem med något i svart - det ser snart ut som en kyrka - bara orgeln som fattas!

Eftersom jag har så mycket svart i hemmet, så försöker jag också att "lätta upp" intrycket med andra färger, detaljer (prylar, kuddar, gardiner) i andra klatschiga färger.

Inredningsmässigt är jag nog en som gillar den orientaliska, egyptiska, kinesiska, indiska stilen bäst, men jag älskar också den romantiska vita, lantliga och chabby chichstilen (stavning?). Jag kan också gilla det här enkla och stilrena vitsvarta - men ändå ... vill ha lite mera "murriga och varma/brända toner" i mitt hem. Jag får en känsla av omboning och värme då inombords!

Ibland kan jag önska att man fick "starta på nytt" med att inreda sitt hem - börja från cratch ... men usch så dyrt det vore och vilken ruskig tid det skulle ta - men ack så roligt! Men en dröm som aldrig kommer att gå i uppfyllelse ... då måste jag också kunna skiljas från alla mina älskade prylar och det går ju inte!

Ja se det var en hel del om färger, inredningsstilar som jag gillar. Berätta gärna om dina färgval och inredningsstil i ditt hem - vore kul att höra.

1 kommentar:

  1. Hejsan...vad kul ..att du hälsade på ..här är hon försäljerskan och besökler "ditt hem"..har precis kommit hem från svampskogen..suck..mina ställen sedan 20 år tillbaka har körts sönder av skogsmaskiner...då blir man inte glader..men det räcker till ett par smörgåsar till lunch i a f ...hoppas vi ses snart igen, hör av mig på söndag om info, kram och ha en skön helg...VIOLAN

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥