måndag 20 juli 2009

Eftermiddagsbabblet från mig


Jaha då sitter jag här igen vid datorn. Inte nog med att man suttit sedan halv sex i morse på jobbet till nästan 15 ... jobbade över faktiskt - skulle slutat 14.30 ... men glömde bort tid och rum!!! Hur nu det går till!
Det blev bara risgrynsgröt till middag och så förstås KAFFE-tåren till efterrätt!!!
Ute är det sol ... (skrev jag nåt om vädret förresten i morse??) och +21 grader. Härligt härligt - synd man inte har semester *ler*.
Dagen har faktiskt gått bra ... och fort också.
Jag åkte in direkt till stan från jobbet ... och jädrans - nu är det full rulle där med alla förberedelser inför veckans och helgens STORA (och då menar jag S T O R A!) händelse i Piteå.
PITEÅ DANSAR OCH LER (läs: Piteå dansar och spyr)
Det är avstängda gator, det är mattält och öltält som sätts upp - full rulle ... tycker det är en riktigt mysig tid det här - även om det också är en nackdel med det - all fylla som det blir och elände genom detta. Men stan lever upp liksom - det är nästan en "utlandskänsla" som man får när man strosar runt på dom avstängda gatorna. Ett tivoli kommer också som vanligt till stan - mitt i stan i stort sett parkerar dom.
Men dyrt är det, på torsdag tror jag det kostade 195 kr cirkus och fredag-lördagbiljetten går nog på mellan 700 - 800 kronor. Och då har man oköpt öl, cider och sånt ni vet!! Tur man jobbar och sparar pengar på så sätt *ler*. Nu skall vi dit på lördagen ... på dan alltså. Mysigt om nu bara vädret är fint förstås. PDOL brukar ha tumme med väderguden ... solen brukar stråla och graderna brukar vara rejält varma. På söndag kväll kan det komma ett skyfall och skölja bort all spya och kiss som finns överallt i stan!
Nu får jag sluta babbla och gå och dricka kaffe igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥