måndag 20 juli 2009

Månlandning för 40 år sedan


Idag är det 40 år sedan den första månlandningen skedde! Det minns man ju faktiskt från sin gröna ungdom!!!
Fantastiskt ... att beträda månen - känna sig helt tyngdlös - se jorden från en annan planet! Ofattbart och helt underbart.
Nu är det ju också många teorier om det verkligen var sant det här eller om USA bluffade! Att det spelades in i Nevadaöknen nånstans, olika saker sades om hur skuggorna föll på bilderna som kablades ut över världen. Och en massa andra saker som tydligen skulle göra gällande att det inte alls var någon månlandning!!!
Vad är sant och vad är fejk! Ingen vet ... med säkerhet! Nu får vi väl utgå ifrån att det faktiskt var en "sann månlandning", vilket jag verkligen också vill tro!
Själv har jag ingen som helst lust att beträda månen, den vill jag se från vår egen underbara planet Jorden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥