torsdag 9 juli 2009

Inget nytt att förtälja er!



















Jag har liksom inget nytt att berätta ... vädret är piss - även om solen ibland har tittat fram någon enstaka sekund. Men det blåser som 17 och inte är det konstigt att min värk har varit värre nu ett tag! Jag blir så jädrans less på denna blåst - är ju en sån där känslig väderkärring ni vet!
Hör på radion och tv att det regnar och åskar mycket runt om i landet, speciellt då i mellersta och södra landsändan. Inget kul, även om naturen behöver sitt vatten, men när det kommer sådana där skyfall så slås ju blommor och blader sönder! Och det tycker jag är så synd, samma när det blåser - jag lider med mina växter i trädgården - det är så trist när växterna går sönder!
Och inte vet jag vad jag skall göra för middag heller och vad jag skall handla - har ni några lätta och braiga middagstips - så tas dessa emot med glädje!
Skall faktiskt ta och städa skafferiet senare idag, det behövs verkligen. Och många av er tycker nog att jag städar mycket - visst ... det kan jag hålla med er om. Men sån är jag - kan inte låta bli, vill ha ordning och reda och om jag inte har det så blir jag stressad - sjukt visst ... och inte har man alltid ostädat direkt när man fejar och har sig - men jag njuter av att hålla på med detta. Nog för att det finns annat man hellre borde göra och hinna med --- man kan ju inte städa hela tiden heller! Nåja - jag har alltid varit extremt pedant - visserligen har jag fått arbeta med mig själv för att ta bort någon liten del av detta mitt överdrivna pedanteri! Men mycket sitter ju i ännu och kommer nog aldrig att försvinna. Det sitter i generna på mig!
Nog om städning - ni tycker nog jag är såååå trist och tråkig som bara pratar om att städa! Sorry bloggisar.
Vi fick besök av några kompisar igår mitt på dan och det var ett trevligt avbrott till allt skåprensande som jag höll på med!
Alltid kul med främmande som kommer så där apropå bara - det tycker jag om! Och Gevalia finns ju alltid hemma och några pepparkakor *ler*.
Slutar mitt förmiddagsbabbel nu. Önskar alla en bra dag.
PS. om jag hade jobbat nu - så skulle jag precis ha börjat min lunch, 10.30. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥