lördag 25 juli 2009

Festivalsbesök med regnskurar, shopping och souvas



Så har man varit en sväng - sedan halv elva - in på stan, trängts bland andra sugna och halvbakiströtta festivalsmänniskor. Inte så trångt till att börja med, men sen ... och herre gud vad folk som ville kolla på andra folk och äta festivalsmat, ståendes och spillandes. Alldeles hemskt trångt blev det till slut ... men ändå mysigt. Massor med diverse knallar som vill sälja sitt "skräp" - ursäkta - men det är bara det!
Sen var det ju tivoli med hög musik och mycket ungdomar och barn som ville åka och även hoppa bungy-jump ... ja inga barn då! Jag fick svindel och tyckte det var äckligt och ändå stod jag nere på marken bara och kollade!
Vi köpte souvas ... pitabröd, sallad, dressing och renskav. Gott gott ... Det fanns langos, thaimat, grekisk mat, hamburgare - ja allt möjligt gott.
Dessutom hann jag in på Kapp-Ahl och där fyndade jag förstås, lite underkläder och två vita plagg - typ tunikor. På Lindex hårklämmor i svart och turkost och turkosa armband.
Vi träffade många att surra med förstås ... Och pang på en gång kring tolvsnåret ökade matköerna drastiskt - alla var visst hungriga då och hade vaknat upp från sin "törnrosasömn".
Synd bara att vädret är kass, blåsigt nåt hemskt i morse och regnskurar då och då. I morse klockan 7 hade vi +20 - så det är då varmt - fuktig värme är det ... men rötmånaden har ju kommit till oss den 22 juli.
Igår ringde sonen från sin mobil - på eftermiddagen - samtalet bröts två gånger och det var helt enkelt hopplöst att komma fram ... han sa att det hade kommit upp på mobilen att nätet var överbelastat! Typiskt under festivalsdagarna. Men nu har jag nyss pratat med honom - så då kan mamma pusta ut då hon har fått höra sonens röst!
Nu måste jag sträcka ut min gamla slitna och trötta lekamen ... har så jädrans ont i ryggen sen man strosat runt på festivalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥