onsdag 15 juli 2009

Solig onsdag mitt i livet och semestern!

Gomorron alla glada, pigga, trötta, semesterlediga eller flitiga människor! Sitter här en kort sekund, bara för att säga hej till just er och ingen annan! Även för att önska er en bra onsdag förstås.
Igår - ingen bloggtid eller lust, vädret var alldeles för härligt och samma dagen innan.
Vi var till detta hembygdsmuseum som vi hade tänkt besöka förra tisdagen, men då var vädret lite för grått och trist. Men igår var det varmt, soligt och vackert - så då passade det bra med en utflykt i det gröna. Vi var dit med ett par till. Det är gamla byggnader från 1600-talet, det är kvarn, kolmila, sågverk, tegelbruk, diverse sådana gamla byggnader och hantverkare. Det är också en bagarstuga. Väldigt vacker omgivning och intressant, för då har dom gamla människor där som pratar om diverse hantverk som gjordes förr. Jag tycker allt detta är intressant.
Våra kompisar och maken åt pitepalt där, själv köpte jag en hamburgare. Två paltar med smör, sylt och mjölk kostade 60 kronor och hambisen med dricka 50. Men att äta palt i denna värme, är liksom inte min "melodi".
Sen på kvällen var vi och hälsade på min kusin som bara bor en bit ifrån oss. Dom håller på att göra om sin altan ... så nu blev även jag sugen på att göra om våran - jag har gett maken lite fina vinkar om denna min önskan! Få se om han nappar på betet!!!
Idag skall vi in på stan, jag måste köpa hårtoning och lite svart målarfärg. Skall måla en hylla som jag skall ha ute på altanen och så skall jag måla mitt eget hår - också svart!!!! Svarta ladyn - det är jag !
Och så lite annat smått och gott att göra när man lika är och springer på affärer.
I morgon skall vi till Ikea och Haparanda ... mycket shopping - det är bäst att göra sig av med lite "gamla semesterpengar". Skämt åsido - kul att åka till Happis ...
Nu skall jag ut i det gröna - vi hörs senare ... ha det så skönt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥