lördag 18 juli 2009

Nu är semestern SLUT!


Alltid lika trist, tråkigt och "gruvensamt", när semesterdagarna är slut och jobbaråret tar vid igen! Men egentligen så får man vara tacksam att man har ett jobb att gå tillbaka till ... Jag börjar alltså om att jobba på måndag - både mannen och jag. Så nu gäller det verkligen att NJUUUUUUTA riktigt ordentligt dom sista timmarna av lediga och sköna dagar!


Nu är det flera dagar sen jag var in på bloggen - vädret har varit så fint och härligt så jag har bara inte velat sitta inne vid datorn ...


Och i torsdags var vi till Haparanda och Ikea och dessutom ett trevligt besök hos min syster!! Vi kom hem halv elva på kvällen. Då var det bara att packa upp det inhandlade som man hade med sig från Ikea. Upptäckte tyvärr igår att mannen min - den kära! - hade "glömt eller missat" att stoppa ner två små vaser! Kostade visserligen "bara" 19 kr styck, men ändå ... Nåja - det kan inte hjälpas. Har ju säkert alldeles nog med prylar i mitt hem om jag nu skall vara helt ärlig och det skall jag ju!


Igår steg jag upp redan klockan 6 - hade väl somnat någon gång kring 2 på natten ... då började jag att städa ... hann med nästan hela huset igår, just nu håller jag på här i datarummet och så är det vardagsrummet kvar och alla golven. Tycker det är skönt att ha gjort bort att städa innan man börjar jobba.


I onsdags gjorde jag en fläskpannkaka (som sonen fick ta med sig hem till sig), en mjuk pepparkaka (som också sonen fick), baconfrestelse - två lådor och även fem flaskor saft kokade jag - sån där Mormorsaft ni vet - apelsinsmak. Sonen fick en flaska av detta.
Så ibland är man "duktig"!


Måste säga att jag har varit riktigt slö i sommar - har inte haft alla dessa måsten inom mig som annars. Tydligen kroppen som säger ifrån - har också trott mig ligga längre på morronen. Mycket mycket ovanligt av mig. Och gått och lagt mig före tolv på natten - det har jag nog bara gjort två gånger under semestern och det var i veckan!
Däremot kan jag säga att jag har haft ordentligt ont i kroppen i sommar - måste bero på att det har blåst ovanligt mycket och hårt nästan hela tiden. Och så är det ju länge sedan som jag fick massage och det bidrar nog också!


Nä nu måste jag fortsätta här med dammtrasan! Måste ju hinna ut på altanen med min bok under parasollet!!


Ha en bra lördag och njut av livet - kramen alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥