torsdag 23 juli 2009

Londondimman är här!


Idag kan man verkligen prata om Londondimma hos mig. Ja faktiskt nu har det lättat så pass att solen lyser. Men det ligger som en blöt och tung filt av vatten över allt ute i naturen. Rötmånaden började ju också igår så ... Graderna är +13 ... men varmare lär det nog bli idag.
Gårdagen bjöd ju på ett otroligt härligt sommarväder ... kvällen var också härlig.
Vi var och handlade på ICA Kvantum och efter detta tog vi en sväng på stan för att kolla på festivalsfolket. Öltälten hade ju inte öppnat igår - inte för att vi skulle dit - men det blir ju inte lika mycket "fart" när inte tälten har öppet. Tivolit spelade sin musik högt högt och barnens ögon tindrade som klara kristaller av glädje över att få åka karuseller och tåg och radiobil och annat som fanns där. Mysig stämning, mycket folk i farten, även om det lär bli flera gånger så mycket i kväll och dom övriga kvällarna under helgen. Igår var det ju mest barnfamiljer och ungdomar och så "äldre" - som vi då *ler*. Träffade kompisar där som också var runt en sväng på stan och jobbarkompis som hade semester.
I kväll skall vi äta surströmming - den goda fisken! Eller vad säger ni sörlänningar???? Vi blir några par som skall äta och umgås. Skall bli både trevligt och gott - längtar!
Nu slutar jag för denna gången och önskar alla en bra dag förstås ... nu är det kaffetåren som står och väntar på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥