fredag 24 juli 2009

Lite om min blogg bara ...


Varför skaffar man sig egentligen en blogg?

Ja se det kan kan man nog fundera på ett längre tag och mitt svar det blir - bara så här: jag var nyfiken på hur det var att blogga - blev direkt fast - eftersom jag alltid har gillat att både skriva och läsa och så träffar man ju en massa underbara människor, med fantastiskt språk med det skrivna ordet så man bara blir fast direkt, man träffar helt underbart kreativa och fantasifulla och duktiga och helt vanliga människor!

Jag slutar aldrig någonsin att förvånas över hur kreativa människor är där hemma!

Men via bloggandet så har man ju även mött det motsatta - tragiska människoöden och sorgliga händelser i människors liv ... det är inte bara rosor som strös över vägen en del vandrar på!

Ibland - som oftast - kommer tanken på - att hur många bloggar/bloggare finns det egentligen - man läser i en blogg och klickar sig vidare in till någon av deras vänner och sen fortsätter man till en blogg från deras vänlista! Det tar aldrig slut ... det bara fortsätter - i det oändliga!

Här på Blogspot har jag verkligen hittat många underbara inredningsbloggar - tror inte det finns något annat ställe än just här som har så många!

Själv har jag bloggat på många många olika ställen sedan våren 2006. På vissa sporadiskt, nästan aldrig och mera sällan på andra. Och så på något ställe dagligen i stort sett! Men det blir jobbigt det här med att hinna med att blogga - när man då också jobbar heltid och kliver upp klockan halv fem varje morron! Dessutom har ett hus och trädgård och man! att sköta om. Sonen är utflyttad - så han sköter om sig själv ... numera! Med visst bistånd från sina föräldrar förstås ibland! Som det skall vara alltså. Inga andra hemmavarande barn som ni ser!

I början av min bloggarbana var jag som galen i detta med bloggningen! Jag bara tänkte och drömde blogg. Hade med mig en anteckningsbok i handväskan för att kunna fort som bara den skriva upp min idé som ploppade upp "just nu" - för annars var den ju bortglömd. Och det kändes ju som synd att glömma bort en intressant tanke - att inte kunna sätta den på pränt och publicera den i form av ett inlägg. Och delge andra sina innersta funderingar/tankar och ideér.

Men det här med att ha en blogg är intressant, kul, helt enkelt jäkligt roligt!

Det har blivit som en vardagsgrej, morroninlägget ... alltid tidigt! Och så ett lunchinlägg - om jag hinner och på eftermiddagen/kvällen. Men visst märker man att det inte är lika intensivt som i början - jag hinner inte och framförallt inte sommartid och vid vackert väder - då vill jag verkligen inte sitta inne vid bloggen ... man skulle haft en lap-top!!! Och det finns så mycket annat som också tar upp min tid ... här i livet, under helgen och semestern. Man måste ju hinna leva - inte bara blogga!! Och umgås med sin familj, sina nära och kära och vänner!

Slutar nu mitt lååååååååånga inlägg, sorry ... att det blev så långt - men när jag börjar skriva kan det bli hur långt som helst! Jag bara är så ... hoppas att ni orkade läsa hit! Annars har ni inte gått miste om såååå himla mycket *ler*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥