lördag 11 juli 2009

Inlägget från norr


Hej alla goisar. Tittar in helt snabbt bara - måste vara ute i det fria idag - ett underbart sommarväder, över 20 grader i skuggan, solen strålar från en klarblå och molnfri himmel och blåsten som känns är ljummen och skön!
Har suttit (och legat) ute på altanen sen i morse, suttit och läst och surrat med gubben - bara mått skönt, druckit kaffe och ätit mackor.
För ett tag sedan la jag mig på en dyna och slumrade till, under parasollet förstås - annars blir det för hett.
Man känner sig lite halvslö idag, det var en fest (lig) kväll igår - vi hade bjudit hem ett kompispar på kaffe med dopp, smörgåstårta och som avslutning jordgubbar och grädde. Gott och enkelt och så förstås vin och öl. Gick och la mig någon gång efter halv tre ...
Har gjort fotbad också - vilket jag gjorde även igår ... man måste ju sköta om sina fossingar och eftersom jag går mycket barfota på sommaren, så far ju fötterna något illa om man så säger ... skitiga och hemska är dom ... men då är det skönt att göra ett välgörande fotbad och smörja in dom små!
Idag blir det nog ingen märkvärdig middag - något lätt och lagomt skulle jag tro! Hambisar med bröd kanske ... det räcker gott och väl ... man gör ju inte många knop en sån här dag ...
Nu kilar jag ut på altanen ett tag igen och läser ... besöker er senare i kväll ... kanske. Vi hörs vänner - ha det så bra det bara går!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥