fredag 10 juli 2009

Fredagen är kommen


Jag blir så less på att hitta på rubriker jämt! Tycker det bara blir ett och samma som man skriver "där uppe". Skit samma ... hej förresten - hur har ni det - har natten varit bra mot er? Själv har jag sovit gott, vaknade strax före 5.
Kan tala om för er att igår kväll kom regnet hit. Det mörknade på himlavalvet rejält och det blåste ju också väldans mycket hela dagen. Sen kom störtregnet - det vräkte ner - ett tag och så lugnade det ner sig - för att återigen börja "störta" ner. Höll på så mellan 20.30 till efter 00 i natt. Klockan 5 när jag klev upp var det sol ... men nog har den lyckats gömma sig bakom molnen nu! Men regn fick vi i regnmätaren, tror det är kring 20 mm.
Idag skall jag in på stan och shoppa - vad annars! Skall försöka hitta Sangria på systemet - det sägs finnas där nu.
Sen blir det väl att hitta på nåt att göra här hemma, som vanligt - läsa skall jag ju också göra. Maken sa igår - jag hade precis läst ut en bok då - blir det en per dag - jo svarade jag. Jag slukar böcker - det kan jag säga!
På tal om vädret - det är ändå ganska så skön temperatur - kring +18 grader. Bara solen tittade fram nu - för denna veckan är ingen höjdarvecka ur semestersynpunkt vill säga. Har ni märkt att man alltid klagar på vädret! Är det sol och varmt - ja då klagar man och är det regn och rusk - ja då är man en klagarfia igen! Aldrig nöjd ...
Nu skall jag gå och bädda ... är alltid noga med att vädra ordentligt innan jag bäddar sängen. Förresten - bäddar ni alltid sängen varje dag???? Kan inte tänka mig att ha den obäddad - det ser bara så slarvigt ut om man inte har bäddat - tycker jag! Och det är väl skönt sen på kvällen att lägga sig i en bäddad säng.
Önskar alla en bra dag ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥