måndag 3 augusti 2009

Äntligen kommer jag in på Intranet!


Hej och god förmiddag alla. Äntligen fungerar internet här på jobbet - så jag tar en tjuvbloggpaus nu!
Får ju abstinens när inte internet fungerar som det skall! Man är verkligen beroende och det känns som om man inte har kontakt med omvärlden när det inte funkar.
Nåväl, helgberättelse kommer här:
Helgen har verkligen varit bra, skön med underbart väder och mycket jobb, så därför blev det inte någon bloggtid över.
Jag skulle ju på loppis på lördag, men det blev inget av det - vädret blev lite för trist, regnet hängde hotfullt över oss, så vi slutade ut besöket, tar det nästa lördag istället - om vädret är bättre då, vilket dom lovat. Vi åkte och handlade mat istället på Coop och sen hem och fortsatte med städningen och sen gjorde jag en ny maträtt som jag hittat. En jägargryta på potatis, kebabkött och bacon i långpanna - gott kan jag säga. Och mycket blev det.
Sen igår målade jag en hylla som jag haft ute på altanen, den blev svart (hade varit blå). När jag höll på att ta ner allt från hyllan - så höll jag på att slå ihjäl mig också! Klev lite dåligt på en stol ... det gick ändå bra, men nog hade jag kunnat göra mig ordentligt illa!
Sen städade jag ännu mera - håller på i flera dagar för att ta mig igenom huset, orkar inte allt på en dag numera!
Mellan varven har jag också suttit ute och läst förstås. Och igår klippte mannen häcken och jag rensade ogräs - så idag är jag "ledabruten". Skall fortsätta med rensningen efter jobbet.
Vädret har som sagt varit underbart - rena sommarvärmen. Soligt och varmt. Igår blåste det visserligen ganska så mycket, men det passade utmärkt bra när man höll på med trädgårdsarbete. Svalkade skönt.
Vaknade i natt av att jag höll på att svettas ihjäl ... det är så varmt inomhus och ändå har man öppet alla fönster/vädringsluckor och altandörren och ytterdörren hela dagarna. Vad som är nackdelen med detta är ju att alla jävla flugor skall in!!! Jag blir vansinnig på att plocka upp döda flugor överallt och att dom flyger i fönstren och skitar ner. Och så att dom också far i maten om man har lämnat framme nåt! Äckligt är bara förnamnet!
Nej nu måste jag fortsätta med jobbet!
Njut idag och lev väl alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥