måndag 24 augusti 2009

Vill ha en "vilande" årstid så jag hinner ta igen mig lite!


Jag undrar vad årstiden skulle kallas för om man vill ha en som medför bara lugn och ro till människor!
Det är ju så här:
Våren
är en stressig tid med allt vad hus och trädgård och blommor heter, dom som har båtar och stuga vet ju också att det är en tid med stress och mycket att göra.
Sommaren är en sån tid då man skall hinna med mycket, både ha semester och resa iväg, hinna umgås med släkt och vänner, ha grillpartyn, bada, hinna med att sköta om trädgården då också, umgås med sina barn - ja och så vidare. Inte att förglömma gräsklippningen!
Hösten är en tid med kreativitet och pyssel mörka kvällar. Då flödar skallen över av allt som man vill göra och allt som man kommer på!
Vintern är den tiden då julen kommer, då är det julklappar, julpyntning, julbakning och nyårsfirande och planering inför både jul, nyår och trettondagshelgen!
Puh ... och så skall man hinna skotta snö också!
... jag undrar därför - när skall människan egentligen hinna med att stressa av och vila!
Vad kallas den årstiden för - vi borde nog ha en i alla fall - bara en lättjandets tid.
Har du nåt bra förslag på namn för den årstiden och hur lång den borde vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥