torsdag 6 augusti 2009

Gomorron torsdag


Dagen torsdag är här, solen den lyser och jag är kär! Oj så extremt löjligt ... men vilken trevlig sida jag vaknat upp på idag eller hur! Vara lite poetisk och kär på morronkvisten - det är inte illa!
Sovit gotteligott gott hela natta - så skönt det är.
Dagen bjuder på likadant väder som hela veckan ... ljuvligt sensommarväder.
Igår var vi på Jysk och köpte - på rea - nya svarta trädgårdsstolar, dom hade kostat 199:-/styck, men nu endast 125:-. Så vi tog fyra stycken, nu måste jag bara hitta nåt rund bord till dom, men gör jag det inte i år - så gör jag det kanske nästa år! Nog har vi redan nu utemöbler så det räcker och blir över, men dom här var som små fåtöljer, jättesköna och fulsnygga kan man säga. Jag blev nöjd och det verkade gubben också bli. Ifjol köpte jag både dynor och jätteparasoll jättebilligt på rean, jätteparasollet kostade bara 30 kronor! Köpte ett vitt och ångrar att jag inte köpte någon mera färg för det priset. Fanns både i blått och vinrött. I år fanns det inte kvar nästan nåt sånt parasoll och dom var mycket dyrare också i år.
I kväll skall man ju kolla på "Sommar med Ernst" ... få lite användbara tips - kanske. Gubben gillar inte riktigt Ernst - vet inte varför *ler* ... det är väl så att man alltid får några "dumma tips" av honom (som gubben min tycker, själv tycker jag ju dom är bra!).
Igår målade jag också en hylla svart som jag skall ha ute på altanen. Och annars blev det bara att sitta ute och må skönt.
Nu skall jag hämta mitt kaffe och säger hej till er och med förhoppning om en bra dag för er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥