lördag 29 augusti 2009

Regnruskväder å lördag


Gomorron alla kända å okända. Här har man varit uppe sedan 5! Det var helt enkelt hopplöst att somna om - det gick bara inte - så jag steg upp, tvättade mig och tvättade håret, gjorde kaffe och hämtade tidningen och läste - tände ljus på köksbordet och tittade ut på gråvädret utanför fönstret! För gråväder är det idag - verkar ha regnat mycket i natt - graderna ligger ändå på varma 15. Det blåser lite också och det är allmänt innesittarväder idag.
Men det gör ingenting - för jag har tänkt att både laga mycket mat och baka - så det passar ju bra med dåligt väder.
Gubben klippte ner häcken våran igår - det är en amerikansk hagtornshäck och den är lååååång.
Själv var jag på en fiskecamp och hade trevligt med grabbarna från jobbet - har fotat massor - så nåt lägger jag väl in här.
Sonen var förbi igår och klippte sin far - han har klippt "pappa" i flera år - det är inte dumt med privatfrisör! Själv måste jag bara beställa klipptid och färgning - mitt hår har vuxit jättemycket i sommar och är lååååångt nu!
Har fortfarande skallebang - även om det är något mindre än tidigare i veckan - man kan väl säga att man blir less på detta huvud! Inte för att jag vill byta ut det precis!
Idag skall jag åka på Coop och storhandla, göra mycket mat och även baka som sagt och sen skall vi upp till sonen och hans tjej.
Fick paket från Panduro och Haléns igår. Hade beställt ljuslykta, två fönsterlampor i vitt och en golvkandelaber från Haléns och lite småplock och pyssel från Panduro, bland annat ett stort zinkfat. Jag älskar zink! Skall fota förstås.
Nu skall jag dricka ytterligare en kopp kaffe! Ha en bra lördag alla som hälsar på mig och läser "mig".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥